Conceptul de Design Thinking

Conceptul de Design Thinking

Design Thinking (Gandirea prin Design) este un proces neliniar, pe care echipele îl folosesc pentru a înțelege nevoile utilizatorilor, a contesta ipotezele, a redefinii problemele și a crea soluții inovatoare pentru prototip și testare.

David Kelley a fost cel care a dezvoltat conceptul de Design Thinking și a început promovarea lui în diverse arii de business, inclusiv în marketing. Astfel pentru a da viață unui produs compatibil nevoilor celui căruia te adresezi, trebuie să ai în vedere trei aspecte esențiale: să asculți, să creezi și nu în ultimul rând să livrezi.

Procesul de Design Thinking presupune cinci etape de care trebuie să se țina cont cu strictețe:

-empatizarea (cunoaște-l pe cel căruia te adresezi)

-definirea (construirea unui punct de vedere pe baza nevoilor acestuia)

-ideea (brainstorming-ul și găsirea de soluții creative)

-prototipul (construirea de reprezentări ale ideilor)

-testarea (punerea în practică a ideilor și primirea unui feedback)

În UX este crucial să ai abilități pentru a înțelege și a aborda schimbările rapide din mediul și comportamentele utilizatorilor. Lumea a devenit din ce în ce mai interconectată și mai complexă, de când omul de știință cognitivă și laureate al Premiului Nobel, Herbert A. Simon a menționat pentru prima dată conceptul de Design Thinking în cartea sa în anul 1969. Profesioniști și ingineri, au avansat ulterior acest proces extrem de creativ pentru a răspunde nevoilor umane în epoca modernă.

Echipele de proiectare folosesc acest concept pentru a aborda problemele necunoscute, deoarece le pot reformula în moduri centrate pe om și se pot concentra pe ceea ce este necesar pentru utilizator. Dintre toate procesele de proiectare, Design Thinking este cu siguranță cel mai bun, deoarece cu ajutorul acestui concept echipele pot realiza cercetări UX, prototipuri și teste de utilizare mult mai eficiente pentru a descoperi noi modalități de a satisfice nevoile clienților. De asemenea prin utilizarea Design Thinking echipele au libertatea de a genera soluții inovatoare.

După cum am scris și mai sus acest concept se împarte în cinci etape esențiale, care nu sunt mereu secvențiale și adesea echipele le rulează în paralel. În rândurile ce urmează le vom descrie pe fiecare în parte pentru a înțelege mult mai ușor pe ce se bazează conceptul.

1. Empatia (întâlnirea și observarea celor pentru care realizezi proiectul)

Fie că trebuie sa creezi o experiență plăcută publicului tău, sau un instrument digital. În prima fază ești nevoit să înțelegi realitatea, nu să-ți dai cu presupusul. Această etapă este esențială și totuși mulți o omit, deoarece consideră că etapa îi încetinește sau că statisticile sunt mai esențiale decât discuțiile purtate cu utilizatorul. Designerii ar trebui să se pună în ‘’pantofii’’ clientului, deoarece asta înseamnă să te conectezi cu el la un nivel mai profund, să îl cunoști cu adevărat.

2. Definirea
În această etapă trebuie să ajungi la un punct central de interes, după ce ai parcurs prima etapa și să-ți dai seama ce contează cu adevărat pentru publicul tău țintă. Aici trebuie să găsești soluții pentru una dintre cele mai importante provocări.

3. Ideea (generarea unei posibile solutii)
Când ajungi în această etapă, ideile încep să curgă, asemenea unui râu, sub formă de întrebări urmate de soluții. Toate acestea se fac prin sesiuni de brainstorming pentru a genera cele mai lăudabile idei, care să fie mai apoi puse în practică.

4. Prototipul
Un prototip reprezintă un obiect pe care îl realizezi din orice material deții, pentru a transmite ideea produsului. Machetele se pot realiza din instrumente de hârtie, role, creioane, astfel încât ideile să pară reale și clientul să le poată înțelege cu ușurință.

5. Testarea

Să testezi prin Design Thinking înseamnă să primești feedback despre prototip. A cere și a primi feedback este esențial pentru a duce la final această etapă.

În concluzie, Design Thinking sau Gândirea prin Design promite în numeroase domenii, deoarece aduce în miezul său omul, nu tehnologia, nu profitul, ci omul si emotiile sale. De asemenea acest concept ne ajută să fim colaborativi, să construim pe ideile celorlalți și să lucrăm în echipă cu profesioniști.

Leave a Reply

Conceptul de Design Thinking

Conceptul de Design Thinking

Design Thinking (Gandirea prin Design) este un proces neliniar, pe care echipele îl folosesc pentru a înțelege nevoile utilizatorilor, a contesta ipotezele, a redefinii problemele și a crea soluții inovatoare pentru prototip și testare.

David Kelley a fost cel care a dezvoltat conceptul de Design Thinking și a început promovarea lui în diverse arii de business, inclusiv în marketing. Astfel pentru a da viață unui produs compatibil nevoilor celui căruia te adresezi, trebuie să ai în vedere trei aspecte esențiale: să asculți, să creezi și nu în ultimul rând să livrezi.

Procesul de Design Thinking presupune cinci etape de care trebuie să se țina cont cu strictețe:

-empatizarea (cunoaște-l pe cel căruia te adresezi)

-definirea (construirea unui punct de vedere pe baza nevoilor acestuia)

-ideea (brainstorming-ul și găsirea de soluții creative)

-prototipul (construirea de reprezentări ale ideilor)

-testarea (punerea în practică a ideilor și primirea unui feedback)

În UX este crucial să ai abilități pentru a înțelege și a aborda schimbările rapide din mediul și comportamentele utilizatorilor. Lumea a devenit din ce în ce mai interconectată și mai complexă, de când omul de știință cognitivă și laureate al Premiului Nobel, Herbert A. Simon a menționat pentru prima dată conceptul de Design Thinking în cartea sa în anul 1969. Profesioniști și ingineri, au avansat ulterior acest proces extrem de creativ pentru a răspunde nevoilor umane în epoca modernă.

Echipele de proiectare folosesc acest concept pentru a aborda problemele necunoscute, deoarece le pot reformula în moduri centrate pe om și se pot concentra pe ceea ce este necesar pentru utilizator. Dintre toate procesele de proiectare, Design Thinking este cu siguranță cel mai bun, deoarece cu ajutorul acestui concept echipele pot realiza cercetări UX, prototipuri și teste de utilizare mult mai eficiente pentru a descoperi noi modalități de a satisfice nevoile clienților. De asemenea prin utilizarea Design Thinking echipele au libertatea de a genera soluții inovatoare.

După cum am scris și mai sus acest concept se împarte în cinci etape esențiale, care nu sunt mereu secvențiale și adesea echipele le rulează în paralel. În rândurile ce urmează le vom descrie pe fiecare în parte pentru a înțelege mult mai ușor pe ce se bazează conceptul.

1. Empatia (întâlnirea și observarea celor pentru care realizezi proiectul)

Fie că trebuie sa creezi o experiență plăcută publicului tău, sau un instrument digital. În prima fază ești nevoit să înțelegi realitatea, nu să-ți dai cu presupusul. Această etapă este esențială și totuși mulți o omit, deoarece consideră că etapa îi încetinește sau că statisticile sunt mai esențiale decât discuțiile purtate cu utilizatorul. Designerii ar trebui să se pună în ‘’pantofii’’ clientului, deoarece asta înseamnă să te conectezi cu el la un nivel mai profund, să îl cunoști cu adevărat.

2. Definirea
În această etapă trebuie să ajungi la un punct central de interes, după ce ai parcurs prima etapa și să-ți dai seama ce contează cu adevărat pentru publicul tău țintă. Aici trebuie să găsești soluții pentru una dintre cele mai importante provocări.

3. Ideea (generarea unei posibile solutii)
Când ajungi în această etapă, ideile încep să curgă, asemenea unui râu, sub formă de întrebări urmate de soluții. Toate acestea se fac prin sesiuni de brainstorming pentru a genera cele mai lăudabile idei, care să fie mai apoi puse în practică.

4. Prototipul
Un prototip reprezintă un obiect pe care îl realizezi din orice material deții, pentru a transmite ideea produsului. Machetele se pot realiza din instrumente de hârtie, role, creioane, astfel încât ideile să pară reale și clientul să le poată înțelege cu ușurință.

5. Testarea

Să testezi prin Design Thinking înseamnă să primești feedback despre prototip. A cere și a primi feedback este esențial pentru a duce la final această etapă.

În concluzie, Design Thinking sau Gândirea prin Design promite în numeroase domenii, deoarece aduce în miezul său omul, nu tehnologia, nu profitul, ci omul si emotiile sale. De asemenea acest concept ne ajută să fim colaborativi, să construim pe ideile celorlalți și să lucrăm în echipă cu profesioniști.

Leave a Reply